Potser no és la millor pel·lícula que les distribuïdores espanyoles han decidit portar a les sales aquesta setmana, però és segurament la que tindrà més recaptació.

Si no us ve de gust apropar-vos a estrenes com l´oscaritzat documental A 20 pasos de la fama, la premiada cinta romanesa Madre e hijo o la millor pel·lícula del 2013, segons Quentin Tarantino, Big bad wolves, podeu intentar donar una oportunitat a aquesta proposta que suposa el debut en la direcció d´un nom tan interessant com Steven Knight, guionista de dues joies del nivell de Negocios ocultos, de Stephen Frears, i Promesas del este, de David Cronenberg.

Knight ara ens proposa que aquests dos films sobre la màfia i la corrupció moral integren una trilogia i que Redención n´és el tercer lliurament. Però, deixem-ho clar d´entrada, a la crítica no els ha acabat d´interessar malgrat el seu prometedor punt de partida. Els entesos diuen que som davant d´un dels millors films de Jason Statham, però dir això tampoc no és per llençar coets si tenim en compte la limitadíssima ambició cerebral de les seves pel·lícules.

Redención pot ser original amb intermitència, però no és prou sòlida narrativament parlant per resultar destacable. Com a les dues primeres i magnífiques parts, Knight ens explica vides concretes de persones de Londres, sovint immigrants, deixats de banda, que han de sobreviure en el límit de la societat. En aquest cas ens trobem amb un antic soldat que no pot superar els records torturats del seu passat i que reacciona agressivament davant la injustícia que observa pel carrer. Statham, estrella de la inesgotable nissaga Transporter, no s´acompanya en aquesta ocasió per cares conegudes de la interpretació, sinó per noms més discrets com la polonesa Agata Buzek (La ronda de noche ) i Vicky McClure (This is England).