Després de veure com algunes de les seves novel·les com «La playa» es traslladaven al cinema amb cert èxit (comercial), l´escriptor Alex Garland va entrar en el món del cinema com a guionista de la mà del mateix Danny Boyle, pel qual va escriure «28 dias después». Partint d´un relat propi, Garland es posa també rere la càmera en el seu debut «Ex_machina», un film que no abandona la seva passió pel gènere de la ciència-ficció.

A Ex_Machina ens situem en un futur proper on un noi de vint-i-quatre anys anomenat Caleb guanya una competició en l´empresa d´internet on treballa. El premi consisteix a passar una setmana en un idíl·lic i luxós recés de muntanya pertanyent a Nathan, el qual ocupa un lloc preeminent a l'empresa. Tanmateix, quan en Caleb arriba a l´indret, ben aviat s'adona que ha de participar en un estrany i alhora fascinant experiment: ha d'interactuar amb la primera creació humana d'intel·ligència artificial, un robot amb l'aparença d'una bella dona anomenada Ava.

D´aquesta manera, Ex_Machina pren com a punt de partida una premissa futurista per derivar ben aviat en una confrontació entre sexes oposats: davant la intel·ligència emocional del protagonista (maniquea i perversa) ens trobem amb la intel·ligència artificial d´una dona pura i virginal. Una guerra de sexes protagonitzada per Alicia Vikander i Domhnall Gleeson (Una cuestión de tiempo) i secundada per Oscar Isaac, el Llewyn Davis dels germans Coen.