Tot i que no és gaire habitual, la companyia Pixar ha obsequiat enguany els espectadors amb dues propostes estrenades en un espai de temps relativament curt, amb l´afegit que ambdues són de primer nivell (sembla que el tema seqüeles de dubtosa qualitat ha quedat aparcat momentàniament) i dirigides a públics ben diferents. Tot i que Del revés és un film on els nens gaudeixen (i molt), el cert és que aquesta obra cabdal buscava el gaudi dels més grans; amb El viaje de Arlo la companyia centra els seus esforços en els més petits de la casa.

En aquest sentit, el nou film de Pixar (i Disney) parteix d´una estimulant premissa: aquell meteorit que, pel que sembla, va posar fi a la vida dels dinosaures ha passat de llarg i, per tant, aquests animals continuen vivint al planeta Terra molts anys més. L´aparició de l´home fa que dinosaures i humans hagin de conviure indefectiblement, però el film planteja un altre estimulant gir: aquí són els dinosaures els que parlen, fan de grangers i ramaders i, per tant, adquireixen certa intel·ligència, mentre que els humans es troben encara en un estat evolutiu molt més endarrerit. Partint d´aquesta base, El viaje de Arlo ens convida a seguir les aventures del dinosaure que dóna nom al film: un apatosaure amb un gran cor que viu amb la seva família, formada pels seus pares, el seu germà Buck i la seva germana Libby, en una granja on cultiven blat de moro. El petit i poruc dinosaure es farà amic d´un salvatge nen humà al qual Arlo li dóna el sobrenom de Spot. Tots dos iniciaran un viatge ple de misteris per paisatges increïbles, on Arlo aprendrà a enfrontar-se a les seves pors i descobrirà del que és capaç. Serà un extraordinari viatge de supervivència i auto-descobriment, ple d'aventures, perills, amistat i comprensió, amb personatges increïbles i commovedors com els tiranosaures Ramsey, Nash i Butch.

Tot i que dirigida per Peter Sohn (el qual debuta en el terreny del llargmetratge després del seu curt Parcialmente nublado), el veritable artífex d´El viaje de Arlo és Bob Peterson, un veterà de l'empresa Pixar que va començar participant a Toy Story com a animador, camp al qual es va dedicar fins que va provar com a guionista a Buscando a Nemo i fins arribar a la direcció amb Up.