Grans viatges

Lió, carrers amb la petja de la història

1 vot

Girona - Girona

Lió, la tercera ciutat més gran de França, després de París i Marsella, està marcada per la seva geografia. Hi conflueixen els rius Saona i Roine, que divideixen la ciutat en tres zones, i és coronada per dos turons, el Croix Rousse i el Fourvière.<

Viatjant per França en direcció nord, sempre es té la sort de passar per Lió si es va per l’est del país. En el nostre últim viatge per terres gal·les, hem fet coincidir un dia de cap de setmana per poder recórrer a peu aquesta atractiva i alhora acollidora gran ciutat, que malgrat la seva grandària continua conservant la seva estructura de ciutat única. Amb el cotxe aparcat, vam decidir recórrer Lió a peu, una ciutat que ja coneixíem, però a la qual vam tornar amb molt de gust.

Abans d’explicar el nostre itinerari pel Lió que forma part del Patrimoni de la Humanitat, crec convenient fer una explicació de l’estructura de la ciutat. Així, Lió és una ciutat que té l’inici històric al turó de Fourvière, amb el riu Saona a la seva falda. Al nord queda el barri de la Croix Rousse i al sud d’aquest, davant del Vell Lió, hi ha la Presqu’île o península, banyada a banda i banda pel Saona i el Roine. Cap a l’est del Roine, la Part-Dieu, com a zona comercial, amplia la nostra visita.

Comencem la nostra petita ruta lionesa al matí, després de l’esmorzar a l’hotel, a l’estació del funicular que puja al turó de Fourvière. Reservem l’ascensió a peu per la muntanya per als trekkings d’estiu, i així arribem tranquils i frescos per poder veure l’excel·lent vista que ofereix el turó.

També visitem la basílica de Nostra Senyora de Fourvière, un sobri temple blanc amb quatre amples torres que va ser construït el 1896 sota els dissenys de Pierre Bossa, que va tenir, al meu parer, l’encert de reunir gairebé tots els estils arquitectònics en una sola peça tan eclèctica com aquesta basílica. A dues passes de distància hi ha els jaciments romans, únics a Europa i des dels quals continuem, descendint a peu, cap a la Croix Rousse.

La Croix Rousse, a l’altra banda del Saona, és un barri que es va construir el segle XIX sobre terrenys que pertanyien al clergat. És molt divertit passejar per la Croix Rousse, un barri que es va edificar per acollir la indústria de la seda i els seus treballadors –els canuts– i que gràcies a la seva orografia ofereix un panorama urbà curiós amb passarel·les, carrerons i escales que van d’un carrer a un altre. En direcció sud i abandonant la Croix Rousse, passat el migdia, arribem a la Presqu’île, el centre animat de la ciutat, on hi ha la majoria de les botigues i grans magatzems i que cal visitar en horari comercial per viure la seva animació.

El recorregut a la Presqu’île s’inicia a l’Ajuntament –edifici del 1646 amb salons Segon Imperi– i l’Òpera –del 1892 i actualitzada el 1990 amb una enorme cúpula de vidre. Des d’aquí ens acostem a la bonica plaça des Terreaux, abans d’endinsar-nos a l’animadíssim carrer de vianants de la Republique, on trobem un no parar d’anar i venir de persones comprant. Una hora i una mica més de tranquil passeig ens porta a la plaça Bellecour, una de les més grans d’Europa –immensa, si la definim per la seva extensió– i des de la qual continuem pel carrer de Victor Hugo, a peu i comercial també, que acaba a la plaça Carnot amb l’estació de tren.

En el nostre recorregut, no deixem d’endinsar-nos pels carrers que creuen perpendicularment, ja que val la pena observar alguns patis i façanes.
El Vieux Lyon, als peus de Fourvière, en horari ja gairebé de sopar, és la nostra última parada. És la part vella de la ciutat i es divideix en tres petits barris que formen un dels millors conjunts urbans d’estil renaixentista d’Europa: Saint Jean, Saint Georges i Saint Paul.

Aquests tres barris es defineixen perfectament gràcies a la catedral de Saint Jean i a les esglésies de Saint Georges i de Saint Paul, respectivament. Durant el dia és un barri molt tranquil en què viuen 7.000 persones, però que es torna bulliciós a la nit. Bons restaurants, bars i alguns hotels envolten la plaça i el carrer Saint Jean, autèntic epicentre de la nit de Lió. És, sens dubte, el lloc perfecte per anar a sopar i gaudir d’un Bouchon Lyonnais acompanyat d’un negre Côtes du Rhône.

Més informació a topconsulting@topconsulting.es

Galeria de fotos

Mapa d'ubicació

Per descobrir

Deixa el teu comentari
L'únic tren cremallera de l'estat és l'encarregat de portar-nos fins fins aquest [..]
De:
Fins a:

Rutes i excursions

Deixa el teu comentari
Maçanet de Cabrenys, Albanyà, Sant Llorenç de la Muga i Terrades són municipis propicis [..]
Els pobles que formen part del parc natural disposen d’una bona oferta de serveis turístics [..]