Ara que s'han posat de moda les escape rooms, estava cantat que el cinema hi acabaria dient la seva. I, com no podia ser d'una altra manera, ha estat el de ter­ror qui se n'ha acabat aprofitant: el film que s'estrena avui ha estat tot un èxit a les taquilles nord-americanes i fa pinta que donarà preu a una nova franquícia del gènere.

Escape room té un punt de partida molt semblant al de Cube, aquella pel·lícula de culte de Vincenzo Natali en què un grup de desconeguts es despertaven dins d'una enigmàtica estructura i n'havien de fugir com fos per evitar una mort segura. En aquest cas, els protagonistes són sis individus que reben la mateixa caixa negra amb una invitació per participar en una experiència conjunta que, s'assegura, els canviarà la vida per sempre. No és una proposta a l'ús, perquè guanyar el repte implica rebre una gran suma de diners. Però quan ja són dins de la sala descobreixen que no té res de virtual i que, si no troben la manera de sortir-ne, moriran violentament. És així com hauran d'aprendre a cooperar per sobreviure i, també, per descobrir qui s'amaga darrere d'aquest joc tan macabre.

Dirigida per Adam Robitel, autor de Insidious. La última llave, Escape room té el mèrit de ser un exercici de suspens tan senzill com funcional que sap ser concís (poc més d'una hora i mitja) i compta amb alguns apunts força corrosius sobre la nostra obsessió per la virtualitat. El repartiment, molt interessant, està encapçalat per Taylor Russell, Deborah Ann Woll (la Karen Page del Daredevil de Netflix), Logan Miller, Tyler Labine, Jay Ellis, Nik Dodani i el mateix Adam Robitel. La banda sonora ve firmada per Brian Tyler, compositor d'Iron Man 3 i la saga Fast & Furious.