De versions de la mítica novel·la d'H.G. Wells n'hi ha unes quantes, però ara feia molt que el personatge no treia el cap per la pantalla gran. En aquest film de Leigh Whannell, soci i còmplice de James Wan en sagues com Saw o Insidious, el mite es reformula per tornar-se una metàfora dels maltractaments i dels nostres monstres domèstics.

La protagonista d'aquesta nova adaptació és Cecilia Kass, una dona que ha patit en silenci el maltractament psicològic a què l'ha sotmès Adrian durant la seva tortuosa relació. Una nit, Cecilia reuneix el valor per escapar-se i ell es treu la vida, i li deixa a ella la casa que compartien en herència. Com que ho veu fins i tot de justícia poètica, Cecilia acaba decidint que se'n va a viure a la casa per provar de reconstruir la seva vida. Però, al cap d'unes poques nits, la protagonista comença a percebre que no està sola. Que l'observen, que l'assetgen. I arriba a una terrible conclusió: i si Adrian no va morir i va trobar la manera de tornar-se invisible?

Fidel a la seva concepció del gènere, Whannell concep aquesta reformulació de L'home invisible com un slasher en tota regla en què la suggestió inicial acaba cedint tot el protagonisme a un festival d'atrocitats molt ben resoltes tècnicament i que aspiren a convertir-se l'essència d'una nova franquícia. Els efectes visuals són, doncs, part indissoluble de la funció, que compta amb un notable repartiment encapçalat per Elisabeth Moss (en un paper fet a mida: a la sèrie El cuento de la criada ha demostrat amb escreix que ningú sap patir en pantalla com ella), Storm Reid, Harriet Dyer, Aldis Hodge, Zara Michales i Oliver Jackson-Cohen, vist a La maldición de Hill House.

Consulta la cartellera aquí.