Notícies | Gastronomía

Cinc sopars light per perdre els quilos agafats per Nadal

Et donem algunes idees per fer sopars més lleugeres i saludables després de les festes
0 vots
Un exemple d'amanida lleugera. Getty Images

Un exemple d'amanida lleugera. Getty Images

Després de les celebracions nadalenques, el més desitjable és optar per un menú lleuger i saludable que ens ajudi a baixar aquests quilets de més que hem adquirit. Una amanida, verdura cuita o un bon peix al forn són algunes de les opcions per les quals podem decantar-nos.

Amanides lleugeres

Amb les amanides hem de tenir cura, ja que en moltes ocasions els seus ingredients tenen alt contingut calòric. Un exemple d'amanida lleugera és l'amanida de llagostins i canonges, per a un menú de luxe.

Hi ha molts ingredients que podem combinar, com porros i pernil, o gules, endívies i raves. Com a base per a aquestes amanides, podem optar per productes com els espinacs.

Espàrrecs amb vinagreta de tomàquet

És un plat molt senzill i amb prou feines necessita preparació. Només necessites uns espàrrecs (la quantitat que vulguis), 1 tomàquet pera gran i madur, 1 escalunya petita, 1 c / s de suc de llimona natural, 2 c / s d'oli d'oliva verge extra, 1-2 c / s de crema agra, pebre negre acabat de moldre, orenga i sal fina.

Marca els espàrrecs en una paella o graella fins que estiguin daurats. Mentrestant, prepara la vinagreta. Per a això, talla el tomàquet a daus i posa'l en un bol per incorporar la escalunya pelada i ben picada. Afegeix el suc de llimona, l'oli verge extra, la sal fina, el pebre negre i l'orenga. Abans de servir, afegeix la crema agra.

Quan els espàrrecs estiguin a punt per emplatar, afegeix-li la vinagreta i a degustar els teus espàrrecs!

Carxofes al forn

Per fer unes delicioses carxofes al forn et caldran 4-5 grans d'all, 1 tros d'arrel de gingebre fresca (aprox. de la mida d'una nou), julivert fresc, pebre negre en gra, oli d'oliva verge extra, sal.

Talla les tiges de les carxofes i col·loca sobre una safata de forn amb una mica d'oli d'oliva. A continuació, pela les dents d'all i talla'ls en trossos, pela el gingebre i ratlla'l per evitar les possibles fibres. Posa tots dos ingredients en un bol i afegeix el pebre, el julivert, i la sal. Tritura-ho tot i afegeix oli d'oliva fins a obtenir la densitat desitjada.

Omple les carxofes amb la barreja i enforna-ho a 200ºC durant 35-45 minuts, segons la mida del producte. Les fulles exteriors quedaran negres, però l'interior estarà tendre i sucós.

Verdures i bolets

La verdura és molt beneficiosa per a l'organisme i ens ajudarà a "desintoxicar" dels excessos i sentir-nos més lleugers. Algunes opcions per les que pots decantar-te per a un sopar 100% saludable són unes albergínies a la planxa marinades amb farigola, mongetes tendres amb pebrots rostits o bullit de patates i bledes.

Sense entrar en preparacions massa complicades, uns bolets o xampinyons a la planxa seran el complement perfecte per al nostre sopar.

Peixos i mol·luscs

Els productes del mar són els nostres millors aliats per menjar lleuger i nutritiu. Decantar-nos per un llobarro al forn, un lluç amb musclos al vapor o un peix espasa a la planxa són algunes de les millors opcions per gaudir d'un sopar deliciós i saludable.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook

Llibre de receptes

Cerca les teves receptes escrivint aquí el nom del plat o algun dels seus ingredients...