TripAdvisor s'ha convertit en la referència número u de milions de persones arreu del món per escollir un restaurant o conèixer opinions a l'hora de triar hotels operadors turístics.

Plantejada com una plataforma col·laborativa on qualsevol pot donar opinions, són molts els restaurants que qüestionen TripAdvisor, sobretot quan les opinions són dolentes i la posició en els rànquing baixes.

Ara arriba a un jutjat barceloní una demanda contra TripAdvisor. La demandant és una empresa que és titular de dos restaurants a València que acusa TripAdvisor per competència deslleial contrària a la bona fe. Els motius? "No haver demanat autorització als restaurants per estar a la web, per permetre aquesta tot tipus d'opinions sense control i no permetre que els restaurants deixin d'aparèixer a la plataforma".

L'empresa titular dels dos restaurants reclama un dany moral superior a 660.000 euros.

Què impedeix a algú que no ha menjat inventar-se una opinió? Com es controla que la competència no utilitzi aquest sistema per atacar a altres restaurants? I si uns clients despitats per qualsevol motiu escriuen una mala opinió per venjança?

Com controla els comentaris fraudulents TripAdvisor

TripAdvisor manté en secret les directrius que regeixen el seu sistema de detecció de frau. "Ningú a internet dóna detalls de com controla aquest aspecte, perquè dóna facilitats per burlar el model als que tenen males intencions", explicava Blanca Zayas, responsable de comunicació de la web a Espanya.

Preguntada per El Periódico, afegia: "És impossible revisar el frau manualment per la gran quantitat de comentaris. Hi ha un filtrat automàtic que atén a aspectes com trobar l'adreça IP del dispositiu, fins patrons de comportament. I si salten les alarmes d'aquests sofisticats sistemes, entra en joc un equip d'especialistes que controla cada cas per determinar si cal mantenir el comentari, a més d'aplicar possibles sancions"