El grup AMC Networks International Southern Europe (AMCNISE) i Atresmedia Internacional han arribat a un acord mitjançant el qual s'uneixen per llançar al mercat europeu un paquet de canals de contingut televisiu en espanyol. Així ho van donar a conèixer ahir les dues companyies audiovisuals, que van detallar que la primera aportarà els canals temàtics Canal Cocina (gastronomia), Canal Decasa ( Lifestyle), Sol Música (música espanyola) i Somos (cinema espanyol de tots els temps). Per la seva banda, el grup Atresmedia aporta Atrescine (cinema espanyol recent), Atreseries (sèries) i Antena 3 Internacional (notícies i entreteniment). El paquet es comercialitzarà a través dels principals operadors d'Europa.

«Amb aquest acord posarem a disposició de tots els teleoperadors d'Europa l'oferta més variada i exclusiva de contingut televisiu espanyol. Aquest nou paquet de canals respon a la creixent demanda de contingut en espanyol a Europa, on resideixen uns 23 milions de castellanoparlants», ha declarat el vicepresident Sènior de Vendes, Màrqueting i Digital de AMCNISE, Manuel Balsera.

De la seva banda, el director general d'Atresmedia Internacional, Javier Nuche, ha assegurat que «després d'haver multiplicat per quatre el nombre d'abonats als canals de Atresmedia a Llatinoamèrica i Estats Units, el següent repte era aconseguir un creixement a Europa, on també existeix gran potencial».